Amerika žehrá na BMW M5 s manuálem
Konstruktéři divize M dobře věděli, proč chtěli do M5 montovat výhradně poloautomatickou převodovku SMG.Nejspíš si pamatujete, jak jsme před časem litovali, že BMW bude prodávat sedan M5 s manuální převodovkou pouze ve Spojených státech. Nyní se ukazuje, že nemáme Američanům co závidět.
K tamním dealerům, novinářům a zákazníkům už dorazily první kusy M5 s ručně řazenými převodovkami. Jenže - řídicí jednotka nemůže (logicky) modulovat prokluz spojky a auto při prudkých rozjezdech z místa trpí jevem, kterému angličtina říká axle tramp a pro nějž čeština nemá žádný srozumitelný opis. Je to takové to bouchání a poskakování hnané nápravy, které provází rychlý rozjezd na suchém asfaltu u mnoha silnějších aut.
Inženýři divize M vyřešili problém tak, jak museli: znemožněním úplné deaktivace ESP. Režim M Dynamic zůstal, což je pro běžnou jízdu na silnici i na okruhu vyhovující, ale na dlouhé drifty s velkými úhly vybočení musí majitelé zapomenout.
Celkem pochopitelně se jim to nelíbí. Říkají, že BMW bez vypínatelného ESP není opravdové „emko“.
Ironií je, že šéf divize M Gerhard Richter od začátku považoval ručně řazenou skříň pro M5 za nešťastný nápad. Nakonec nás tedy nemusí mrzet, že zůstaneme o tuto verzi ultimativního mnichovského sedanu ochuzeni.
Náhledy fotografií ze složky Amerika žehrá na BMW M5 s manuálem